Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

projekt eTwinning Montessori Workshop

Pedagogika Montessori – główne założenia

 

  • uczenie przez działanie:
    Dzieci zdobywają wiedzę, kompetencje, umiejętności i doświadczenie poprzez własną spontaniczną aktywność; nauczyciele nie narzucają dzieciom działań, ale współpracują w procesie wychowawczym.
  • samodzielność:
    Dzieci samodzielnie podejmują decyzję dotyczącą miejsca, rodzaju i czasu pracy; decyzja jest indywidualna lub podejmowana razem z partnerem; w ten sposób dzieci kształcą swoje indywidualne zdolności i nabierają doświadczenia w prawdziwej ocenie własnych umiejętności,
  • koncentracja:
    Dzieci uczą się dokładności i systematyczności podczas działania,
  • lekcje ciszy:
    Dzieci nabierają wprawy w umiejętności pracy w ciszy,
  • porządek:
    Dzieci nabywają umiejętności utrzymywaniu porządku w swoim otoczeniu,
  • społeczne reguły:
    Łączenie w grupy dzieci w różnym wieku (zazwyczaj trzy roczniki), co umożliwia wzajemne uczenie się od siebie; wykształcenie świadomości, że nie wolno przeszkadzać, ranić i niszczyć,
  • obserwacja:
    To podstawowa zasada umożliwiająca dorosłym zapoznanie się ze światem dziecka; wychowawca powinien z baczną uwaga i dużym szacunkiem obserwować dziecko, aby zauważyć ewentualne przeszkody w rozwoju dziecka; obserwacja daje możliwość bycie przewodnikiem dziecka
  • indywidualny tok rozwoju dziecka:
    Wszystkie dzieci powinny rozwijać się według indywidualnych możliwości i własnego tempa, powinno podejmować tylko te zadania, do których jest już przygotowane; każde dziecko zasługuje na życzliwość, uwagę i indywidualną opiekę wychowawcy.

(Fragment: Systemy wychowawcze, cz.2 – pedagogika Montessori, Maria Tyczyńska)

 

Nauczyciele z danego kraju biorący udział w projekcie:

  • ALBANIA (3),
  • BOŚNIA I HERZEGOWINA (1),
  • BUŁGARIA (3),
  • CHORWACJA (2),
  • GRECJA (1),
  • HISZPANIA (1),
  • LITWA (1),
  • MACEDONIA PÓŁNOCNA (2),
  • POLSKA (10),
  • PORTUGALIA (1),
  • REPUBLIKA MOŁDAWII (1),
  • RUMUNIA (13),
  • SERBIA (6),
  • TURCJA (10),
  • WŁOCHY (8),
  • ŁOTWA (1)

 

Utworzony za pomocą aplikacji Padlet

 

O metodzie Montessori możesz przeczytać TUTAJ

Projekt będzie realizowany od września 2021 do maja 2022. 

PLAN PROJEKTU:

 

MONTESSORİ WORKSHOP

 

MONTHS

ACTIVITIES TO BE DONE

WRZESIEŃ

  • PODZIAŁ ZADAŃ
  • PRZYGOTOWYWANIE PLAKATÓW I KART Z LOGO PROJEKTU
  • ORGANIZACJA ANKIETY
  • INTEGRACJA Z PROGRAMEM NAUCZANIA
  • PRZYGOTOWANIE RAM PROJEKTU I WYSYŁANIE DO WSZYSTKICH PARTNERÓW
  • OCENA DZIAŁAŃ ZBIERANIE DANYCH I PREZENTACJA PROJEKTU RODZICOM

PAŹDZIERNIK

  • Przygotowanie uniwersalnych zajęć edukacyjnych.
  • Materiały

LISTOPAD

  • Aktywności sensoryczne
  • Przygotowanie materiałów sensorycznych

GRUDZIEŃ

  • Wydarzenia dla dzieci
  • Przygotowanie materiałów dla uczniów

STYCZEŃ

  • Zajęcia matematyczne
  • Przygotowanie materiałów matematycznych

LUTY

  • Ćwiczenia gramatyczne
  • Przygotowanie materiałów gramatycznych

MARZEC

  • Edukacja kosmiczna (uniwersalne zajęcia edukacyjne) Przygotowanie materiałów

KWIECIEŃ

  • Wspieraj badania aktywności
  • Przygotowanie materiałów pomocniczych

MAJ

  • TWORZENIE PRODUKTÓW KOŃCOWYCH
  • OCENA NAUCZYCIELI PROJEKTU, UCZNIÓW I RODZICÓW
  • WEBINARIUM ZAMKNIĘCIA PROJEKTU

Strona internetowa projektu

WITRYNA WWW PROJEKTU