KLAUZULA INFORMACYJNA

Wypełniając obowiązek prawny uregulowany zapisami art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) Dz. U. UE . L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r, dalej jako „RODO”, informujemy, że:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.5 ust.2 RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu,
10. po zamknięciu okienka, do klauzuli informacyjnej masz dostęp w górnej części strony.
zapoznałem/zapoznałam się

KLUB GIER PLANSZOWYCH

Gry planszowe to świetny sposób na rozrywkę połączoną z edukacją, integracją, czy dyskusjami. Planszówki pozwalają nam odłączyć się od wirtualnego świata, by nawiązać kontakt z innymi osobami, porozmawiać, czy wspólnie rozwiązać jakiś problem. Nic nie zbliża ludzi do siebie tak, jak wspólny cel do osiągnięcia. Gry planszowe obecnie przeżywają swój Złoty Wiek. W ostatnich latach powstało wiele nowoczesnych propozycji, w tym pochodzących od polskich projektantów. W powstawanie gier zaangażowały się nawet podmioty takie, jak Instytut Pamięci Narodowej. Jest to odpowiedź na rosnące zainteresowanie grami planszowymi, szczególnie wśród młodszej części społeczeństwa.

Gry planszowe, wcześniej zapomniane, teraz wracają w zupełnie nowej odsłonie. Są alternatywną, dla komputera i telewizji, formą spędzania wolnego czasu. W czasie rozgrywki pomiędzy graczami wytwarza się specyficzna więź. Panuje atmosfera zabawy, integracja  środowiska rówieśniczego, co pozwala dzieciom na rozładowanie w bezpieczny sposób nagromadzonego napięcia emocjonalnego. By grać, dzieci muszą nauczyć się współpracy. Jest to dla nich bezcenna umiejętność, ponieważ  w codziennym życiu obszar ten u nich jest zaburzony. Gry planszowe są bezpiecznym sposobem na ćwiczenie tej umiejętności oraz tak trudnej do zaakceptowania w życiu codziennym – porażki ( gracze w każdej grze podejmują nowe wyzwania i nie boją się porażki). Oprócz tego wartością dodaną gier planszowych jest ćwiczenie koncentracji uwagi, pamięci, wyciszenia oraz ciągłego analizowania sytuacji. Umiejętności te, ćwiczone w formie zabawy, są podstawą lepszego funkcjonowania dziecka w szkole. Dają dziecku wiarę, że wie, umie, potrafi, a co za tym idzie zwiększają jego samoocenę i motywację do pokonywania trudności. Ogólnie rzecz ujmując Ci, którzy uwierzą w siebie, odniosą sukces.

 

KLUB GIER PLANSZOWYCH W SOSW

W roku szkolnym 2017/2018 został założony przez p. Ryszarda Jarosa w Ośrodku Klub Gier Planszowych pod patronatem wydawnictwa Granna. Z firmy Granna otrzymaliśmy wsparcie naszego klubu w postaci gier planszowych. Spotkania w ramach Klubu Gier odbywają się dwa razy w miesiącu. Uczniowie wdrażani są do aktywnego spędzania czasu wolnego. Prowadzona jest również tablica Klubu Gier Planszowych i cały czas opiekun Klubu ma bieżący kontakt z wydawcą i producentem gier. W ramach Klubu Gier Planszowych organizowane są liczne imprezy.

WIECZÓR HISTORYCZNYCH GIER PLANSZOWYCH

101 Rocznicę Narodowego Święta Odzyskania przez Polskę Niepodległości uczniowie należący do Klubu Gier Planszowych wraz harcerkami i harcerzami z drużyny NS "Tacy Sami” świętowali także w dniu 14 listopada 2019 roku, organizując w stołówce internatu SOSW integracyjne spotkanie z grą historyczną.
Spotkanie zostało poprzedzone wykładem opiekuna Klubu Ryszarda Jarosa nt. wydarzeń historycznych bezpośrednio związanych z tematem odzyskania niepodległości.  Zwrócił On uwagę, że Historię można poznawać w sposób ciekawy, np. przez gry planszowe. „Gry sprawiają, że można uczyć się bawiąc. Zaczyna się grę bez świadomości tego, że to będzie nauka, myśląc, że to czas relaksu. Uczenie się przychodzi nie wiadomo, kiedy” – powiedział.
Dziękujemy p. dyrektor Wiktorii Sztuk za zaszczycenie nas swoją obecnością, a także harcerkom z 40 RDW, z 43 RDH oraz z 34 RDW. Dziękujemy, że byliście z nami i za dobrą zabawę·

Czas podzielić się z Wami zdjęciami z wieczoru historycznych gier planszowych. Miłego oglądania.

„PLANSZÓWKI SĄ LEPSZE OD SMARTFONA!”

W dniu 23 maja 2019 roku w stołówce szkolnej odbyła sie impreza pod hasłem „Planszówki są lepsze od smartfona!”, Przygotowana przez p. Ryszarda Jarosa oraz p. Katarzynę Wiecha- Potyra. Podczas spotkania odbył sie turniej „Mistrz gry w warcaby” i turniej „Mistrz gry w chińczyka”. Mistrzem w Szkolnych Rozgrywkach „warcabowych" w kategorii klas SSPP został Kamil Zieliński zaś wicemistrzostwo zdobyła Emilia Krupska. Mistrzem w Szkolnych Rozgrywkach w Chińczyka w kategorii klas SSPP został Mateusz Michałek, a wicemistrzem Krystian Pągowski. Turnieje miały na celu przede wszystkim wyłonienie mistrza i wicemistrza gry w warcaby i chińczyka, ale także popularyzację zabawowej formy spędzania czasu wolnego oraz rozwijanie umiejętności przestrzegania zasad i radzenia sobie z wygraną i porażką. Przed przystąpieniem do gry zawodnicy zostali zapoznani z regułami turniejów. Dla zwycięzców przygotowano dyplomy i nagrody. Podczas spotkania uczniowie klas SSPP brali udział jeszcze w rozgrywkach poza turniejowych w warcaby i chińczyka. Pokazali, że można świetnie się bawić grając bez udziału komputera, czy komórki. Wszystkim uczestnikom zapewniono słodki poczęstunek. Chcielibyśmy podkreślić, że udział w spotkaniu był dla każdego ucznia okazją do uwierzenia we własne możliwości, pozbycia się lęków, nieśmiałości i ujawnienia zdolności oraz zaprezentowania nowych umiejętności.

"CHIŃCZYK", "WARCABY", GRY PLANSZOWE

W dniu 7 marca 2019 roku uczniowie SSPP zostali zapoznani z historią i zasadami gry w „chińczyka" i „warcaby" z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych oraz filmów na youtube. W kwietniu 2019 roku odbyły się rozgrywki klasowe oraz rozgrywki na zajęciach Klubu Gier Planszowych w warcaby i chińczyka.

„MIŚ WOJTEK Z ARMII GENERAŁA ANDERSA”

W dniu 26 listopada 2018 uczniowie klas III c SSPP, VI SPS, III GS zostali zapoznani z zasadami edukacyjnej gry planszowej „Miś Wojtek” wydawnictwa IPN. Następnie wspólnie grali w nowo poznaną grę, podążając szlakiem żołnierzy 2. Korpusu Polskiego, zbierali pamiątki związane z losami żołnierzy i ich słynnego niedźwiedzia Wojtka. Było to  doskonałą okazją do integrowania społeczności szkolnej podczas wykonywania zadań i wspólnej, zgodnej zabawy.