Plan działań
PLAN DZIAŁAŃ W PROGRAMIE "AKTYWNA TABLICA"
DZIAŁANIA | ODPOWIEDZIALNI | CEL |
---|---|---|
Przekazanie Radzie Pedagogicznej informacji na temat realizacji programu „Aktywna tablica” (http://www.aktywnatablica.org/). | Dyrektor | Zapoznanie RP z zasadami uczestnictwa w programie i korzyściami płynącymi z jego realizacji. |
Wyznaczenie szkolnego e-koordynatora oraz powołanie nauczycielskich zespołów samokształceniowych. | Dyrektor | Koordynowanie działań w zakresie stosowania TIK w szkole. Wspieranie dyrektora i nauczycieli w zorganizowaniu pracy szkoły z wykorzystaniem TIK. |
Szkolenie Rady Pedagogicznej dotyczące obsługi monitora. | Firma zewnętrzna | Instalacja, uruchomienie oraz zintegrowanie zakupionych urządzeń i oprogramowania wchodzących w skład pomocy dydaktycznych z infrastrukturą. Przeszkolenie nauczycieli w zakresie funkcji i obsługi sprzętu i oprogramowania, uwzględniające konieczność stosowania TIK w prowadzeniu zajęć edukacyjnych z różnych przedmiotów. |
Przystąpienie szkoły do międzyszkolnej sieci współpracy nauczycieli stosujących TIK w nauczaniu. | Dyrektor, szkolny e-koordynator. | Nawiązanie współpracy ze szkołami w najbliższej okolicy. Wymiana doświadczeń. |
Udział w co najmniej 3 spotkaniach organizowanych w ramach międzyszkolnej sieci współpracy nauczycieli. | Zainteresowani nauczyciele, szkolny e-koordynator. | Dzielenie się przyjętymi rozwiązaniami i doświadczeniami z innymi nauczycielami. |
Udostępnianie w międzyszkolnej sieci współpracy nauczycieli, w szczególności opracowanych scenariuszy zajęć edukacyjnych z wykorzystaniem TIK, przykładów dobrych praktyk. | Zainteresowani nauczyciele, szkolny e-koordynator. | |
Zorganizowanie, w ramach uczestnictwa w międzyszkolnej sieci współpracy nauczycieli, co najmniej dwóch lekcji otwartych z wykorzystaniem TIK w nauczaniu. | Zainteresowani nauczyciele, szkolny e-koordynator. | Dzielenie się przyjętymi rozwiązaniami i doświadczeniami z innymi nauczycielami. |
Stworzenie zakładki na stronie internetowej szkoły. | Nauczyciel informatyki , szkolny e-koordynator. | Zakładka „Aktywna tablica”. Umieszczenie na stronie szkoły planu działań „Aktywna tablica’’. |
Aktualizowanie zakładki „Aktywna tablica” o nowe linki do stron oraz pomysły. | Nauczyciele przedmiotowi we współpracy z nauczycielem informatyki. | Bieżące dokumentowanie realizowanych zadań. |
Stworzenie szkolnej bazy programów edukacyjnych na stronie internetowej szkoły. | Nauczyciele przedmiotowi we współpracy z nauczycielem informatyki. | Doskonalenie sposobów wykorzystywania TIK. |
Realizacja profilaktyki dotyczącej „Bezpieczeństwa w sieci” na lekcjach wychowawczych oraz informatyce. | Nauczyciele informatyki, wychowawcy. | Zwiększenie świadomości dotyczącej bezpiecznego korzystania z sieci. (Organizacja Dnia bezpiecznego Internetu). |
Przeprowadzenie szkoleń i warsztatów dla nauczycieli na temat bezpiecznego i nowoczesnego korzystania z narzędzi TIK. | Firma zewnętrzna, zespół TIK. | Wzbogacenie wiedzy na temat skutecznego zastosowania narzędzi. Dzielenie się zdobytą wiedzą z innymi nauczycielami. |
Lekcje otwarte z wykorzystaniem monitora interaktywnego i nowoczesnych narzędzi TIK. | Wszyscy zainteresowani nauczyciele. | Wzbogacenie wiedzy na temat skutecznego zastosowania narzędzi. |
Wykorzystanie TIK w pracy z uczniami. Planowane sposoby wykorzystania tablicy:
| Nauczyciele. | Wykorzystywanie TIK na zajęciach edukacyjnych prowadzonych w każdym oddziale szkoły, w liczbie co najmniej 5 godzin zajęć edukacyjnych średnio w każdym tygodniu nauki począwszy od dnia zainstalowania i uruchomienia pomocy dydaktycznych. |
Uczestniczenie /przez przynajmniej jednego nauczyciela szkoły/ w konferencjach i szkoleniach z zakresu stosowania TIK w nauczaniu. | Zainteresowani nauczyciele. | |
Podsumowanie działań w ramach programu "Aktywna tablica". | Dyrektor, zespół TIK. | Wyciągnięcie wniosków - korzyści. Przedstawienie sprawozdania Radzie Pedagogicznej. |
Przedstawieniu na potrzeby organu prowadzącego sprawozdania z realizacji zadań wynikających z udziału w Programie. | Dyrektor, szkolny e-koordynator. |