KLAUZULA INFORMACYJNA

Wypełniając obowiązek prawny uregulowany zapisami art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) Dz. U. UE . L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r, dalej jako „RODO”, informujemy, że:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.5 ust.2 RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu,
10. po zamknięciu okienka, do klauzuli informacyjnej masz dostęp w górnej części strony.
zapoznałem/zapoznałam się

Projekt Mali detektywi ...

Mali detektywi. Jakie tajemnice kryje świat wokół nas?

W roku szkolnym 2019/2020 dwie klasy przystąpiły do ogólnopolskiego projektu Mali Detektywi. Jakie tajemnice kryje Świat wokół nas? Organizatorem projektu jest Fundacja Uniwersytet Dzieci - organizacja non-profit, która od 12 lat działa na rzecz edukacji i popularyzacji nauki. 

W ramach projektu nauczyciele zrealizowali cykl lekcji o różnorodnej tematyce. Uczniowie wcielali się w rolę detektywów i odkrywali tajniki przyrody, matematyki i sztuki. Rozwijali także swoje umiejętności plastyczne i kompetencje społeczne tj. współpraca oraz praca w grupach czy parach. 

Projekt został stworzony w ramach programu Uniwersytet Dzieci w Klasie. Program ten oferuje nauczycielom szkół podstawowych bezpłatne i gotowe narzędzia do wykorzystania w trakcie zajęć. Należą do nich scenariusze oraz projekty edukacyjne z rożnych dziedzin nauki, które są zgodne z podstawą programową i opierają się na wypracowanej przez Fundację autorskiej metodzie pytań i doświadczeń. 

Metoda Pytań i Doświadczeń

Najważniejszymi założeniami metody pytań i doświadczeń jest rozbudzanie u dzieci ciekawości, która wzmaga chęć do poznawania inspirującego świata nauki i odkrywania własnych pasji. Metoda ta rozwija myślenie naukowe, oparte na stawianiu pytań, planowaniu procesu badawczego i wyciąganiu wniosków z przeprowadzonych badań. Przy użyciu metody pytań i doświadczeń dzieci pracują metodą projektu według schematu: pomysł - plan - przebieg - wyciąganie wniosków - podsumowanie. Podczas zajęć nasi studenci rozwijają swoją wyobraźnię i przedsiębiorczość oraz uczą się pracować w zespole. Najważniejsze jednak jest rozbudzanie ich wyobraźni i ciekawości światem nauki.

Realizacja projektu 

Pierwszy etap polegał na realizaję 2 lekcji na rozgrzewkę (wybór spośród podanych 4 propozycji tematów). Była to okazja do trenowania myślenia u uczniów, rozwinięcia u nich koncentracji uwagi czy umiejętności radzenia sobie z emocjami. My zrealizowaliśmy tematy dotyczące strachu oraz złości. 

  • Dlaczego strach jest nam potrzebny?
  • Dlaczego złość jest nam potrzebna?

Drugi etap polegał na realizacji i ocenie 6 scenariuszy lekcji, wybranych spośród 12 propozycji. Każda lekcja była obudowana zagadką detektywistyczną. Niestety okres Pandemii COVID-19 uniemożliwił realizację wszystkich zajęć, ale jak tylko wrócimy do szkoły dokończymy zadania, które na nas czekają. Udało nam się zrealizować 4 tematy: 

  •  Jak odróżnić prawdę od fałszu?
  •  Co można zobaczyć na portrecie?
  •  Ile jest kolorów?
  •  Jak rozpoznawać emocje?