Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

BohaterON w naszej szkole

Uczniowie klas: 4 L, 5 L, 6 L, 7 L, i 8 L z dużym zaangażowaniem uczestniczyli w projekcie „BohaterON w Twojej Szkole 2023”. Celem, który chcieli osiągnąć było podniesienie poziomu wiedzy i świadomości na temat Powstania Warszawskiego. Wiadomości przekazywane były podczas zajęć z wychowawcą, podczas lekcji języka polskiego, historii oraz na zbiórkach harcerskich. Nasi uczniowie z uwagą i zainteresowaniem oglądali spoty kampanii „BohaterON”. Odbyli na ich temat rozmowę z panią psycholog, podczas której analizowali zachowana i nazywali emocje towarzyszące przedstawionych w nich bohaterów. Dowiedzieli się, co symbolizowała godzina „W” oraz gdzie i kiedy została ustalona. Uczniowie klasy czwartej, piątej i szóstej naszej placówki zrealizowali scenariusz pt. „Mały” roznosiciel nadziei. Z dużym zainteresowaniem wysłuchali słuchowiska, a następnie przedstawili wydarzenia na osi czasu. Przeprowadzono również pogadankę na temat roli dzieci w czasie Powstania Warszawskiego i funkcji, jaką wtedy pełnili a także niebezpieczeństw, jakie im zagrażały. Uczniowie chętnie słuchali również czytanego przez nauczyciela pięknego opowiadania Magdaleny Górskiej „Iskra nadziei”. Podjęli próbę jego interpretacji i starali się zrozumieć jakie były skutki Powstania Warszawskiego. Podawali przykłady czym zajmowali się powstańcy, a czym cywile. Natomiast uczniowie klasy siódmej i ósmej z pomocą nauczyciela zrealizowali scenariusz pt. Co za historia. Pracując w grupach, pod kierunkiem nauczyciela informatyki tworzyli infografiki na podstawie filmu „Powstanie Warszawskie” . „Uparte serce tego miasta – warszawiacy i ich miasto oczami reporterów” to kolejny zrealizowany scenariusz w

starszych klasach naszej szkoły. Uczniowie zapoznali się z opowiadaniem Renaty Piątkowskiej i wcielili się w rolę dziennikarzy śledzących wydarzenia z Powstania Warszawskiego. Ponadto podczas realizacji projektu dzieci i młodzież naszego ośrodka miała możliwość spaceru po wirtualnym Muzeum Powstania Warszawskiego i odpowiedzi na pytanie, w jaki sposób Powstańcy i ludność cywilna stolicy przedostawali się kanałami z dzielnicy do dzielnicy. Wysłuchali relacji o tym wydarzeniu z perspektywy żyjących wtedy dzieci (film „Powstanie Warszawskie oczami dzieci”) oraz obejrzeli fragmenty filmów: „Miasto'44”, „Czas honoru. Powstanie”. Zapoznali się z treścią książek dotyczących Powstania Warszawskiego (poezjami K. K. Baczyńskiego, „Pamiętnikiem z Powstania Warszawskiego” M. Białoszewskiego, „Galopem’44” M. Kowaleczko-Szumowskiej oraz książką „Kocham Polskę. Elementarz dla dzieci” J. i J. Szarkowskich). Na zbiórkach harcerskich śpiewali powstańcze piosenki. Przed dniem Wszystkich Świętych porządkowali mogiły żołnierzy Armii Krajowej znajdujące się na radomszczańskim cmentarzu oraz mogiłę partyzantów w pobliskim lesie. Druh drużynowy zorganizował grę terenową, podczas której harcerze odgrywali rolę powstańców i przenosili ważne meldunki.

Projekt cieszył się ogromnym zainteresowaniem uczniów naszej szkoły. Był dla nich lekcją współczesnego patriotyzmu, przykładem edukacji historycznej, która bazując na historiach Powstańców, wzmacnia poczucie tożsamości narodowej młodych Polaków, oraz pozwala budować ich wrażliwość społeczną. Pokazaliśmy, że jesteśmy dumni z Powstańców, a pamięć o nich jest ciągle żywa.