Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

OGŁOSZENIE - INNOWACJA PEDAGOGICZNA - KODOWANIE

ZacznijMY przygodę z kodowaniem

 

Zabawy z kodowaniem są pełne radości, otwierają umysły, rozwijają umiejętności logicznego myślenia, rozumowania i wnioskowania. Kształcą wyobraźnię i kreatywność dzieci. Zachęcają je do działań grupowych, dzięki czemu już kilkulatkowie rozwijają się społecznie. 

W nowej podstawie programowej kodowanie odgrywa istotną rolę. Głównym założeniem jest to, aby już najmłodsi rozpoczęli naukę tworzenia poleceń i sekwencji obrazkowych. MEN w rozporządzeniu dotyczącym nowej podstawy programowej oświadcza między innymi, że “szkoła ma stwarzać uczniom warunki do nabywania wiedzy i umiejętności potrzebnych do rozwiązywania problemów z wykorzystaniem metod i technik wywodzących się z informatyki, w tym programowania (…)” oraz, że “przygotowując uczniów do myślenia abstrakcyjnego w przyszłości i rozwiązywania problemów, w tym programowania, nauczyciel wykorzystuje treści wszystkich edukacji.”

Programując dzieci uczą się:

  • eksperymentowania poprzez swobodne poszukiwanie rozwiązań,
  • kreatywności i pomysłowości – rozwijając swoją wyobraźnię,
  • krytycznego podejścia do efektów pracy, dążąc do ich nieustannego udoskonalania,
  • wytrwałości i cierpliwości, czekając na efekty własnej pracy, jednocześnie rozumiejąc konieczność wkładania w nią wysiłku,
  • współpracy,
  • rozwiązywanie problemów,
  • zadawanie odpowiednich pytań,
  • zbierania i porządkowania danych, określając ich rzetelność i wiarygodność,
  • abstrahowania i tworzenia modeli poprzez usuwanie zbędnych informacji,
  • tworzenia algorytmów – sekwencji, powtarzalności procedur i czynności,
  • wykrywania i diagnozowania błędów,
  • formułowania zrozumiałych komunikatów,
  • określania priorytetów i wyciągania wniosków przez rozpoznawanie błędów logicznych.

 

WIĘCEJ INSPIRACJI:

TERAZ MY. Kto pomoże?

Małgorzata Ira