RAZEM PRZEZ ŚWIAT - OGÓLNOPOLSKI PROJEKT EDUKACYJNY
W bieżącym roku szkolnym uczniowie Szkoły Podstawowej oraz Szkoły Przysposabiającej do Pracy (klasy: 1l/2l/3l aut SPS, 3a/4a zet SPS, 4c/5c zet SPS oraz 1a/2a SSPP) realizowali zadania w ramach Ogólnopolskiego Projektu Edukacujnego "Razem przez świat", którego celem było:
1. Wzmacnianie poczucia więzi z rodziną, klasą, szkołą, miastem, ojczystym krajem, kontynentem.
2. Kształtowanie poczucia własnej tożsamości – fundamentu tworzenia tolerancyjnych postaw, otwartych na różnorodność ludzkich kultur i ich zrozumienie.
3. Inspirowanie uczniów do różnorakich działań twórczych z wykorzystaniem technologii informacyjno - komunikacyjnej.
Cele szczegółowe :
➢ poznanie siebie, odkrywanie swoich mocnych stron
➢ integracja klasy (grupy), budowanie atmosfery życzliwości, akceptacji, bezpieczeństwa
➢ uwrażliwienie na wartości kulturowe środowiska rodzinnego oraz wspólnoty lokalnej
➢ wzmacnianie poczucia więzi z narodem, kulturą, historią Polski
➢ ugruntowanie poczucia tożsamości narodowej i europejskiej
➢ poszerzenie wiedzy uczniów na temat Polski i wybranych państw europejskich (położenie kraju, stolica, symbole narodowe, język, zabytki, ciekawostki, znane postacie w dziedzinie literatury, muzyki, sztuki i nauki, wytwory sztuki i kultury)
➢ poznanie przez uczniów obyczajów i życia Europejczyków, szczególnie dzieci (nauka, zabawa, sposoby spędzania wolnego czasu, obchody świąt i innych uroczystości, charakterystyczne potrawy kuchni krajów europejskich - porównywanie z polskimi)
➢ umiejętność tolerowania odmiennych opinii i przekonań
➢ akceptowanie różnorodności wśród ludzi – wyglądu, koloru skóry, niepełnosprawności, płci
➢ rozumienie i szanowanie praw innych ludzi, kształtowanie postawy tolerancji wobec obyczajów, religii
➢ budzenie wyobraźni, fantazji oraz ekspresji artystycznej
➢ inspirowanie do samodzielnego poszukiwania, selekcji i gromadzenia informacji na określony temat
➢ kształtowanie umiejętności prezentowania zdobytej wiedzy
➢ rozwijanie kompetencji cyfrowych
➢ zachęcenie nauczycieli do wykorzystywania technologii informacyjno-komunikacyjnej nie tylko w działaniach projektowych
➢ nawiązanie współpracy z innymi klasami (grupami) z całej Polski.
ZADANIA ZREALIZOWANE W RAMACH PROJEKTU TO:
Moduł 1. Ja i mój świat
ZADANIE 1: Jaki jestem? AVATARY I BITMOJI
ZADANIE 3: W WIELU RZECZACH JESTEM BARDZO DOBRY – DZIEŃ KROPKI
Moduł 2. W mojej klasie (grupie)
ZADANIE 3: Inny nie znaczy gorszy – DZIEŃ DOWNA, DZIEŃ AYTYZMU
Moduł 3. W mojej szkole (przedszkolu)
ZADANIE 3: SZKOLNI PRZYJACIELE – DZIEŃ WIOSNY
Moduł 4. W rodzinie
ZADANIE 3: Zwierzęta w mojej rodzinie – MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ KOTA
Moduł 5. Moja miejscowość
ZADANIE 2: Dbamy o naszą miejscowość DZIEŃ ZIEMI
Moduł 6. Moja ojczyzna
ZADANIE 1: Z dziejów Polski - dawne stolice – ŚWIĘTA MAJOWE
Moduł 7. Razem do Europy
ZADANIE 1: Jesteśmy w Unii Europejskiej – ŚWIĘTO UNII EUROPEJSKIEJ
Opiekunowie projektu: Małgorzata Ira, Barbara Kowalczyk, Monika Leśniczuk, Aneta Tazbir