Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

VI edycja Ogólnopolskiego Programu Uczymy Dzieci Programować

Program firmy EduSense to inicjatywa skierowana do szeroko rozumianej edukacji.  Celem programu jest m.in. pokazanie, że nauka programowania nie musi być ani trudna, ani nieciekawa, ani przeprowadzana wyłącznie w pracowni komputerowej. Podstaw programowania można uczyć odpowiedzialnie, wplatając go do codziennych aktywności dydaktycznych, niezależnie od realizowanych aktualnie treści, ani posiadanego w placówce wyposażenia.

Można programować na edukacji matematycznej, językowej czy artystycznej, można programować wyłącznie offlinowo lub łącząc aktywności unplugged z pracą z wykorzystaniem robotów edukacyjnych i sprzętu komputerowego.

Nauka programowania będzie dla dzieci wartościową lekcją i świetną zabawą a dla nauczycieli doskonałą okazją do poszerzenia swoich kompetencji w zakresie wykorzystywania narzędzi TiK w procesie dydaktycznym.

Program będzie możliwy do zrealizowania również w przypadku edukacji zdalnej lub łączącej edukację w trybie stacjonarnym z trybem zdalnym (w tym przypadku przygotujemy scenariusze uwzględniające więcej aktywności możliwych do przeprowadzenia online na platformach dedykowanych edukacji zdalnej).


Autor programu: Anna Świć

Organizator programu: EduSense spółka z.o.o, Fundacja Rozwoju Edukacji Cyfrowej

Koordynatorzy programu: Anna Świć, Rafał Mitkowski


Adresat programu:

Nauczyciele, edukatorzy i ich podopieczni w przedszkolach, szkołach a także innych placówkach o charakterze edukacyjnym

Rodzice dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym


Cele:

Świadome, merytoryczne i metodyczne wprowadzanie elementów programowania i robotyki do zajęć dydaktycznych na różnych etapach edukacji (edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna)


Korzyści w odniesieniu do:

Uczniów/Dzieci:

Kształtowanie miękkich kompetencji: rozwijanie logicznego algorytmicznego myślenia, zadaniowego podejścia do stawianych problemów, kreatywności;
Kształtowanie umiejętności pracy w zespołach, szukania kompromisów, optymalnych rozwiązań;
Stopniowe i odpowiedzialne wprowadzanie dzieci w cyfrowy świat, świadome, czynne i twórcze korzystanie z nowoczesnych technologii.


Nauczycieli:

Wykorzystywanie w procesach edukacyjnych narzędzi i zasobów cyfrowych (co jest zgodne z kierunkiem realizacji polityki oświatowej państwa na rok 2020/2021);
Bezpieczne i efektywne korzystanie z technologii cyfrowych (co jest zgodne z kierunkiem realizacji polityki oświatowej państwa na rok 2020/2021);
Podniesienie kwalifikacji nauczycieli poprzez proponowane im warsztaty online a także udostępniane materiały metodyczne;
Oswojenie lęków związanych z wykorzystywaniem nowoczesnych technologii w pracy nauczyciela.


Rodziców:

Wsparcie rodziców w świadomym i odpowiedzialnym wprowadzaniu dzieci w cyfrowy świat


Placówek edukacyjnych:

Wzbogacenie bazy placówek o materiały dydaktyczno - metodyczne;
Podniesienie prestiżu placówki


Proponowany rozkład materiału:

Ścieżka podstawowa:

Tematy cotygodniowych zadań:

Zadania będą udostępnione raz w tygodniu, w formie scenariuszy aktywności z podziałem na scenariusze offline - bez użycia sprzętu komputerowego, scenariusze z wykorzystaniem robotów edukacyjnych, scenariusze z wykorzystaniem platform internetowych, aplikacji np.: Ozoblockly.pl, Scratch3.0, Scratch Jr,


Wrzesień:

Jak dobrze was widzieć - powrót do przedszkola/szkoły;
Droga do przedszkola/szkoły - bezpieczeństwo;
Przez park, las i ogród idzie Pani Jesień;
Jesień kolorami zakodowana;

Październik

Dary jesieni;
Warzywnie...owocowo...zdrowo;
Jesienne dbanie o zdrowie;
Jesienne nastroje;

Listopad

Za oknami szaro, za oknami zimno;
Kolorowe parasole;
Nie tylko na poczcie - różne sposoby komunikacji;
Zwierzęta szykują się do zimy;

Grudzień

Przybądź Święty Mikołaju;
Czekamy na zimę;
Coraz bliżej święta;
Żegnamy Stary Rok, witamy Nowy Rok;

Styczeń

Zakodowane sporty zimowe;
Zimowe zabawy;
Moja babcia, mój dziadzio;
Bezpieczne ferie


Ścieżki alternatywne:

W poszukiwaniu wartości - kształtowanie postaw i respektowanie norm społecznych (ścieżka zgodna z kierunkiem realizacji polityki oświatowej państwa na rok 2020/2021)

Ścieżka „W poszukiwaniu wartości - kształtowanie postaw i respektowanie norm społecznych” może być realizowana w dowolnym momencie (realizacja nie musi rozpocząć się we wrześniu). Realizacja każdego z bloków tematycznych zajmie około jeden tydzień.

Uczciwość;
Szacunek, tolerancja;
Współpraca;
Empatia;
Odpowiedzialność;
Mądrość;
Pomoc

Kształtujemy Kompetencje Kluczowe (powtórzenie ścieżki z zeszłego roku, dostępny jest wzór innowacji przygotowany pod ścieżkę „Kształtujemy Kompetencje Kluczowe”)

Ścieżka „Kształtujemy Kompetencje Kluczowe” może być realizowana w dowolnym momencie (realizacja nie musi rozpocząć się we wrześniu). Realizacja każdego z bloków tematycznych (jednej kompetencji kluczowej) zajmie około 2 tygodnie. Uczestnicy tej ścieżki otrzymają wzór dokumentu „Monitorowanie realizacji treści z zakresu kształtowania kompetencji kluczowych.

Rozumiem i tworzę informacje;
Wielojęzyczność, to więcej niż posługiwanie się językiem obcym;
Liczę, badam, konstruuję, tworzę;
Bezpieczny krok w cyfrowy świat;
Lubię i potrafię się uczyć;
Ja, ty, my - mój świat, świat mojego otoczenia;
Mały, wielki przedsiębiorca;
W poszukiwaniu sztuki


„Cała Polska programuje - dwa tygodnie z programowaniem” wyzwanie - konkurs (28.09 - 09.10)


W tej edycji przewidzieliśmy jedno duże wyzwanie - konkurs (niewykluczone są mniejsze konkursy ogłaszane na bieżąco w trakcie trwania programu). Podczas trwania wyzwania realizują państwo udostępnione przez nas zadania. Relacje z realizacji zadań będą wklejane jako komentarze, pod przygotowanym na tę okoliczność postem. Żeby wziąć udział w konkursie należy zrealizować minimum 5 z 10 przygotowanych przez nas zadań (szczegółowy regulamin podany będzie w połowie września).


Zaprogramuj zdrowie;
Muzyczny kod;
Marzę, myślę, konstruuję;
Rysuję, maluję...koduję;
Kubeczki od A do Z;
Zakodowane gry planszowe;
Gesty, symbole, bloczki - programy na różne sposoby utworzone;
Bezpieczni w sieci;
Pętle czyli szukamy powtórzeń w codziennych czynnościach;
Debugowanie czyli błędy są ok

Opis VI edycja UDP wersja pdf

 

WIĘCEJ INFORMACJI NA STRONIE: https://uczymydzieciprogramowac.pl/pl

 

Patronat

honorowy

 
 
PROGRAMEM ZOSTANĄ OBJĘCI UCZNIOWIE NIEPEŁNOSPRAWNI INTELEKTUALNIE W STOPNIU LEKKIM.
NATOMIAST POZOSTALI (CHĘTNI) UCZNIOWIE ZOSTANĄ OBJĘCI INNOWACJĄ PEDAGOGICZNĄ KODOWANIE NA DYWANIE.