Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Around the world in 180 days

W 180 DOOKOŁA ŚWIATA

To propozycja projektu na kolejny rok szkolny !!!

Właśnie zakończyliśmy rok szkolny 2022/2023, więc mamy czas na zaplanowanie kolejnego :). Tym razem założyliśmy projekt "W 180 dni dookoła świata", zbieramy zespół projektowy i już planujemy WYZWANIA.  Co nas czeka w kolejnym roku .... zobaczcie sami ... . 

 

W ramach projektu proponujemy połączenie edukacji przyrodniczej i społecznej oraz twórczości artystycznej (plastycznej i technicznej). Celem projektu będzie: (...) budowanie u dzieci wiedzy o świecie społecznym, przyrodniczym i technicznym oraz rozwijanie umiejętności prezentowania swoich myśli w sposób zrozumiały dla innych; (...)” „(…) kształtowanie u dzieci poczucia przynależności społecznej (do rodziny, grupy rówieśniczej i wspólnoty narodowej) oraz postawy patriotycznej (...)”; oraz „(…) budowanie systemu wartości, w tym wychowanie dzieci tak, aby lepiej wiedziały, co jest dobre, a co złe; (…)” Poprzez ciekawe formy realizacji chcemy wzbudzić w dziecku chęć poznawania różnorodności krajów na różnych kontynentach, poznawania zabytków i ich historii, kształtowania postaw społecznych dziecka, rozwijania umiejętności samodzielnego zgłębiania wiedzy.

PLAN PROJEKTU 

 

WPROWADZENIE DO PROJEKTU

POZNAJEMY KONTYNENTY I NASZYCH PARTNERÓW

Wprowadzenie do Projektu "180 Dni Dookoła Świata" - Razem Z Gruzją w Świecie Wiedzy i Zabawy!

Wraz z naszym współzałożycielem projektu, Gruzją, rozpoczęliśmy naszą fascynującą podróż "180 Dni Dookoła Świata". Wprowadzenie było pełne energii i entuzjazmu, przygotowując uczniów na niezapomniane doświadczenia edukacyjne.

  1. Książka Interaktywna o Kontynentach: Razem z Gruzją stworzyliśmy interaktywną książkę, która zawiera podstawowe informacje o każdym kontynencie. Dzięki temu uczniowie mogli zgłębić wiedzę geograficzną w ciekawy i interaktywny sposób.

  2. Gry i Quizy: Wprowadziliśmy różnorodne gry i quizy, aby uczniowie nie tylko zdobywali wiedzę, ale również bawili się podczas nauki. Quizizz był doskonałym narzędziem do ewaluacji wstępnej, sprawdzając, jakie są ich początkowe umiejętności geograficzne.

  3. Galeria Autoportretów: Wspólnie z Gruzją zorganizowaliśmy stworzenie galerii autoportretów, co pozwoliło uczniom bliżej się poznać i podkreślić ich różnorodność.

  4. Zabawy z Google Earth: Wprowadziliśmy uczniów w fascynujący świat Google Earth, gdzie mogli badać różne zakątki globu, odkrywać tajemnice miejsc odległych i bliskich.

  5. Spotkanie Online i Mapa Mentalna: Organizowaliśmy spotkanie online z uczniami, podczas którego razem z Gruzją wspólnie tworzyliśmy mapę mentalną na platformie Canva. Działała ona jako przestrzeń do dzielenia się pierwszymi skojarzeniami z danymi kontynentami.

  6. Ewaluacja Wstępna - Quizizz: Zakończyliśmy wprowadzenie quizem online, który pozwolił uczniom sprawdzić swoją wiedzę na temat geografii i dostosować nasze dalsze działania do ich poziomu zrozumienia.

Wprowadzenie do projektu było nie tylko edukacyjne, ale także pełne zabawy i interakcji. Razem z Gruzją stworzyliśmy atmosferę otwartości, kreatywności i wzajemnej inspiracji, która będzie nas napędzać przez całą podróż "180 Dni Dookoła Świata". Jesteśmy gotowi na kolejne wyzwania i przygody!

Do zobaczenia w trakcie naszej dalszej podróży edukacyjnej!

ZADANIA PROJEKTOWE - NASZE MISJE

MISJA EUROPA

Misja Azja: Podróż przez Europę - Księga Wiedzy i Kreatywności!

W ramach misji Europa w naszym projekcie "180 Dni Dookoła Świata" poświęciliśmy się zgłębianiu tajemnic Europy, tworząc unikalną interaktywną książkę, która stała się źródłem wiedzy i inspiracji dla nas i naszych partnerów.

  1. Interaktywna Książka o Państwach Europy: Razem z entuzjazmem stworzyliśmy interaktywną książkę, zawierającą fascynujące informacje o państwach europejskich. Każdy z naszych wkładów przyczynił się do kolorowej mozaiki wiedzy o różnorodności Europy.

  2. Quizy i Wyzwania: Podczas misji Azja nieustannie testowaliśmy naszą wiedzę poprzez rozwiązywanie quizów. Dodatkowo, stawiając czoła różnym wyzwaniom, od komiksów po rysowanie flag, wzbogacaliśmy nasze umiejętności i kreatywność.

  3. Komiks o Legendach Europejskich - Twardowski: Postawiliśmy na legendę o Twardowskim, przynosząc do życia jego fascynującą historię poprzez komiks. To nie tylko wyzwanie artystyczne, ale także sposobność do dzielenia się kulturą i tradycją naszego regionu z resztą świata.

  4. Rysowanie Flag Państw Europejskich: Poprzez kolorowe obrazy flag państw europejskich wyrażaliśmy szacunek dla różnorodności i jedności Europy. Każda flaga była jak mała kropka na naszej kreatywnej mapie kontynentu.

  5. Encyklopedia Zwierząt Europy: Jednym z najbardziej ambitnych wyzwań było stworzenie encyklopedii zwierząt Europy. Wybierając przedstawicieli gatunków, zdobywając informacje i ilustrując je, uczestniczyliśmy w fascynującej podróży po faunie kontynentu.

  6. Pytania dla Partnerów i Karty Książki: Naszym ostatnim zadaniem było przygotowanie pytań dla naszych partnerskich grup oraz projektowanie kartek książki, na których zobaczymy, z czym kojarzą im się poszczególne kraje Europy. Nasze wybory - pizza dla Włoch, wieża Eiffla dla Francji, Polska jako ojczyzna, oraz Akropol dla Grecji - były wyrazem naszych skojarzeń i perspektywy.

Misja Azja była nie tylko edukacyjna, ale także emocjonalnie bogata i inspirująca. Dzięki naszej współpracy i zaangażowaniu udało nam się stworzyć unikalną księgę wiedzy o Europie, która będzie służyła jako źródło inspiracji dla innych uczniów.

MISJA AZJA

Misja Azja: Kolekcja Książek - Ludzie, Jedzenie i Znaczenia Latarni

W ramach naszej ekscytującej misji Azja, kontynuowaliśmy naszą kreatywną podróż, tym razem tworząc kolekcję książek z głównym tematem skoncentrowanym na ludziach, jedzeniu i pięknie Azji.

  1. Losowanie Tematów i Przygotowanie Informacji: Przy wsparciu naszych partnerów losowaliśmy tematy kolejnych rozdziałów. Naszym zadaniem było zgłębienie wiedzy na temat ludzi, ich kultur, tradycji oraz wyjątkowych smaków Azji. Przygotowaliśmy dla naszych partnerów najważniejsze informacje i quiz, aby dzielić się fascynującym dziedzictwem tego kontynentu.

  2. Wyzwanie - Stworzenie Latarni Chińskiej: W trakcie misji Azja postawiliśmy przed sobą zadanie stworzenia latarni chińskiej. To nie tylko było wyzwanie artystyczne, ale również szansa na wzbogacenie się o kolejny element azjatyckiej kultury.

  3. Podsumowanie - Zestaw Pytań i Odpowiedzi: Nasza praca w zespole zakończyła się interaktywną książką, w której zamieściliśmy zestaw pytań i odpowiedzi. To nie tylko było podsumowaniem zdobytej wiedzy, ale również interaktywnym narzędziem do dalszej nauki i zabawy.

  4. Praca W Zespole Międzynarodowym: Misja Azja była doskonałym przykładem jak wspólna praca międzynarodowa może prowadzić do stworzenia czegoś wyjątkowego. Nasza kolekcja książek stała się świadectwem naszej wspólnej pasji i zaangażowania.

Wspólnie przeszliśmy przez ten fascynujący kontynent, zgłębiając tajniki różnorodności kulturowej i przyrody Azji. Dzięki misji Azja zyskaliśmy nową perspektywę, bogatszą w wiedzę i zrozumienie. Nasi uczniowie, jako twórcy tej niezwykłej kolekcji, z pewnością zyskali nie tylko wiedzę, ale także umiejętność współpracy i tworzenia czegoś wyjątkowego poprzez połączenie różnych perspektyw.

MISJA AMERYKA PÓŁNOCNA

Misja Ameryka Północna: Święto Dziękczynienia i Kreatywne Wyzwania

W trakcie naszej misji na kontynencie Ameryka Północna, skupiliśmy się na jednym z najważniejszych świąt - Dniu Dziękczynienia. Nasze zadanie obejmowało przygotowanie materiałów edukacyjnych, związanych z tradycjami i znaczeniem tego święta dla ludzi zamieszkujących ten obszar.

  1. Materiały o Święcie Dziękczynienia: Nasza praca polegała na przygotowaniu informacji dotyczących obchodów Dnia Dziękczynienia w Ameryce Północnej. Dzięki temu chcieliśmy lepiej zrozumieć i przekazać naszym partnerom kulturę i wartości związane z tym ważnym świętem.

  2. Wyzwanie - Stworzenie Indyka: Nasze kreatywne wyzwanie polegało na stworzeniu indyka - kultowego elementu stołu podczas Dnia Dziękczynienia. Partnerzy mieli do wyboru różne formy wyrazu, od tradycyjnych prac plastycznych po wykorzystanie narzędzi online, takich jak Genially.

  3. Projektowy Wymiar Zadania: Głównym wyzwaniem projektowym było stworzenie naszyjnika Li, który odnosi się do kultury indiańskiej. Wspólnie z partnerami z Polski i Turcji staraliśmy się przenieść się w świat tradycji, symboliki i rękodzieła ludów zamieszkujących te obszary.

  4. Zespół Projektowy - Współpraca Polski i Turcji: Zmiana składu zespołu projektowego na Polskę i Turcję dodatkowo wzbogaciła naszą perspektywę. Wspólnie z partnerami eksplorowaliśmy różnice i podobieństwa kulturowe, co stanowiło dodatkowy wymiar naszej edukacyjnej przygody.

Misja Ameryka Północna była dla nas nie tylko okazją do zrozumienia i szacunku dla tradycji Dnia Dziękczynienia, ale także możliwością wyrażenia naszej kreatywności i uczestnictwa w międzynarodowej współpracy. Kolejna fascynująca lekcja z naszej edukacyjnej podróży!

MISJA AMERYKA POŁUDNIOWA

Projekt obejmował eksplorację i poznanie kultury oraz środowiska przyrodniczego Ameryki Południowej. Uczestnicy korzystali z różnorodnych materiałów edukacyjnych, takich jak filmy, informacje oraz materiały przygotowane przez innych partnerów projektu. W ramach wyzwania, zorganizowano działalność polegającą na układaniu puzzli związanych z zwierzętami charakterystycznymi dla tej części świata. To zadanie miało na celu nie tylko dostarczenie wiedzy, ale także rozwijanie umiejętności logicznego myślenia i pracy zespołowej poprzez wspólne rozwiązywanie zagadek.

MISJA AUSTRALIA

Uczestnicy zostali zaangażowani w malowanie kangura jako symbolu tej części świata, co nie tylko rozwijało ich umiejętności artystyczne, ale także kształtowało świadomość kulturową. Najważniejszym elementem wyzwania projektowego było jednak zastosowanie techniki malowania aborygenów. To doskonały sposób na zgłębianie tradycji i sztuki rdzennej ludności Australii. Stworzenie galerii obrazów za pomocą tej techniki dodatkowo umożliwiło uczestnikom wyrażenie swojej kreatywności i zrozumienie kulturowego dziedzictwa tego obszaru. Wartości dodatkowe, takie jak radość, relaksacja i możliwość rozmów podczas wspólnej pracy nad projektem, z pewnością przyczyniły się do pozytywnego doświadczenia dla uczestników. To świetny sposób na integrowanie edukacji, sztuki i współpracy zespołowej.

MISJA ANTARKTYDA

To zadanie projektowe związane z Antarktydą brzmi niezwykle interesująco i zróżnicowanie, zwłaszcza ze względu na międzynarodowy charakter zespołu (Polska, Rumunia, Gruzja i Turcja). Stworzenie kolejnej części kolekcji książek to świetny sposób na gromadzenie wiedzy i podzielenie się informacjami o Antarktydzie. Dodatkowo, wykorzystanie sztucznej inteligencji w zadaniu rysowania i zamiany "mazgrołów" na obrazy brzmi jak kreatywna i innowacyjna aktywność. Integracja technologii takiej jak sztuczna inteligencja może dostarczyć uczestnikom nowych doświadczeń i umożliwić eksplorację różnych aspektów danego obszaru. Główne zadanie projektowe, czyli przygotowywanie zagadek o Antarktydzie oraz udzielanie odpowiedzi na zagadki przygotowane przez innych uczestników, to doskonały sposób na rozwijanie umiejętności badawczych, logicznego myślenia i współpracy międzykulturowej. Użycie platformy Canva dodatkowo umożliwia łatwe tworzenie i udostępnianie treści wizualnych. To wydaje się być pełne wyzwań, kreatywności i współpracy zadanie projektowe, które zapewne dostarczyło uczestnikom nie tylko wiedzy na temat Antarktydy, ale także nowych umiejętności i doświadczeń.

MISJA AFRYKA

To zadanie projektowe związane z Afryką było bardzo fascynujące i innowacyjnie, zwłaszcza z wykorzystaniem sztucznej inteligencji do tworzenia edukacyjnych bajek. Współpraca między partnerami z Rumunii, Słowacji i Polski dodaje międzynarodowego wymiaru, umożliwiając wymianę różnych perspektyw i kultur. Stworzenie bajek z wykorzystaniem sztucznej inteligencji zarówno do generowania tekstu, jak i ilustrowania, to z pewnością unikalna i nowoczesna forma tworzenia treści edukacyjnych. Pierwsze spotkanie z czatem GPT i programami generującymi rysunki z opisu może być fascynującym doświadczeniem, otwierającym nowe możliwości w dziedzinie edukacji i kreatywności. Główne wyzwanie projektowe, czyli stworzenie Afrykańskiej maski, dodatkowo wprowadziło element radości i eksploracji kultury. Poznanie znaczenia maski dla mieszkańców Afryki zapewne poszerzyło horyzonty uczestników, nie tylko pod względem artystycznym, ale także kulturowym. To zadanie zdaje się łączyć innowacyjne podejście do edukacji, zbadanie nowych technologii i kreatywność, co stanowi inspirujący sposób na angażowanie uczestników w proces nauki i tworzenia.

WYZWANIE: ENCYKLOPEDIA ZWIARZĄT

Inicjatywa z okazji Światowego Dnia Zwierząt jest nie tylko doskonałym sposobem na uczczenie tego ważnego dnia, ale również na zintegrowanie wiedzy i umiejętności uczestników z różnych krajów.

Podział pracy i wybieranie przykładów zwierząt przez partnerów projektu, aby stworzyć pełną encyklopedię od A do Z, to świetny sposób na podzielenie się informacjami i wspólną odpowiedzialność za cały projekt. Również dodanie elementu rysowania omawianych zwierząt wprowadza do projektu kreatywny wymiar, co może sprawić, że proces nauki stanie się jeszcze bardziej atrakcyjny.

Zaangażowanie wszystkich partnerów projektu w to wyzwanie zapewne zintensyfikowało wymianę kulturową i umożliwiło uczestnikom lepsze zrozumienie różnorodności zwierząt na całym świecie. Dodatkowo, stworzenie takiej encyklopedii może być świetnym narzędziem edukacyjnym do wykorzystania w kolejnych zajęciach, kontynuując proces nauki i wymiany wiedzy. To piękny sposób na budowanie wspólnoty i docenianie różnorodności przyrody.

 

https://read.bookcreator.com/6IBuo9g1thQyrdGjieELi50YxwG2/nFWqXRweTAKFDEaaeG1kiA

WPISY NA SZKOLNEGO FACEBOOKA

WSPOMNIEŃ CZAS

PODSUMOWANIE

Z zadowoleniem pragniemy podziękować wszystkim za niezapomniany udział w projekcie "180 Dni Dookoła Świata" na platformie eTwinning. To był niezwykły okres pełen odkryć, wspólnych wysiłków i kreatywności, który przyniósł nam wiele radości.

W trakcie tych 180 dni:

  1. Podróżowaliśmy przez Historię: Razem z uczniami z różnych krajów europejskich odkrywaliśmy fascynującą historię Ameryki Północnej. Przeniknęliśmy przez stulecia, zgłębiając tajemnice przeszłości.

  2. Dzień Dziękczynienia: Zbliżający się Dzień Dziękczynienia był pretekstem do zgłębienia kultury i tradycji tego ważnego święta. Tworzyliśmy indyki, dzieliliśmy się przepisami na tradycyjne potrawy i poznawaliśmy zwyczaje związane z tym dniem.

  3. Współpraca i Kreatywność: Projekt zaowocował wspólnymi przedsięwzięciami różnych klas. Tworzyliśmy komiksy, opowiadania, prezentacje i inne formy wyrazu, ukazując różnorodność myśli i talentów uczniów.

  4. Wspólnota eTwinning: Nasza społeczność eTwinning stała się miejscem wymiany doświadczeń, pomysłów i wsparcia. Cieszymy się z tego, jak bardzo zżyliśmy się, pomagając sobie nawzajem w trakcie projektu.

  5. Dumni z Osiągnięć: Każda praca, każdy komiks i każde zdjęcie są dowodem na zaangażowanie i kreatywność uczestników. Jesteśmy dumni z osiągnięć, jakie wspólnie zrealizowaliśmy.

Projekt "180 Dni Dookoła Świata" zakończył się, ale nasza wspólna podróż i nauka trwa. Dziękujemy za Wasze zaangażowanie, entuzjazm i inspirujący udział. Jesteśmy pewni, że nasze doświadczenia z tego projektu zostaną z nami na długo, kształtując nas i inspirując do dalszej eksploracji wiedzy i kultury.

Do zobaczenia przy kolejnych projektach!