PROJEKT eTwinning ŁĄCZ KROPKI
O projekcie
Projekt przeznaczony jest dla dzieci i młodzieży w wieku 4-18 lat;
Jego głównym celem jest pokazanie, że każda osoba może być kreatywna, a prosta kropka może sprawić, że odkryje niezwykłe pokłady twórczej inwencji.
Wspólnie stworzymy listę pomysłów, wymienimy się doświadczeniami, które już mamy, razem w połowie września będziemy świętować kolejny Dzień Kropki. Na koniec przedstawimy relacje z naszych działań.
Będziemy kontaktować się ze sobą poprzez strony twinspace, wspólnie utworzymy wakelet.
CELE
Pokażmy, że:
- każdy jest kreatywny;
- odkrywamy potencjał drzemiący w człowieku;
- uczymy się od innych;
- jesteśmy silni w grupie, ale wierzymy też we własne siły;
- nowe technologie nie są nam obce, ale możemy też działać w oparciu o tradycyjne formy i metody pracy;
POSTĘP DZIAŁAŃ
- poznajemy partnerów;
- tworzymy listę pomysłów – zadania do współpracy;
- zbieramy materiały, które mogą być pomocne podczas świętowania Dot Day;
- organizujemy szkolny festiwal kreatywności;
- przygotowujemy relację z Dot Day 2020;
- dzielimy się wrażeniami;
SPODZIEWANE REZULTATY
Stworzenie bazy pomysłów na kreatywne zajęcia dla uczniów oraz wymiana doświadczeń na stronach twinspace, w grupie na Facebooku i wakelet.Więcej na stronie: https://etwinning.pl/
MOŻNA TEŻ NAS SZUKAĆ NA MAPIE.TUTAJ DZIAŁAMY:
15 września obchodzimy Międzynarodowy Dzień Kropki. Brzmi to banalnie, zabawnie a może nawet niedorzecznie. Jednak dzień ten związany jest z kreatywnością i odkrywaniem talentów, które drzemią w każdym z nas. Świętować go możemy na różne sposoby, a kropka to tylko początek – mała inspiracja.
Wszystko zaczęło się w 2003 r, od książki amerykańskiego pisarza i ilustratora Petera H. Reynoldsa pod tytułem “The Dot”. Amerykański pisarz i ilustrator książek dla dzieci Peter H. Reynolds w 2003 roku wydał książeczkę pod tytułem “The Dot”. Jej bohaterką jest mała Vashti, która dzięki malutkiej kropce i wspaniałej nauczycielce plastyki uwierzyła w swoje możliwości. Książka została przetłumaczona na ponad dwadzieścia języków i wydana alfabetem Braille’a. Szybko zyskała popularność wśród najmłodszych czytelników. Opowiastka zawarta w “The Dot” stała się inspiracją dla wielu nauczycieli i tak w 2008 roku powstał “Międzynarodowy Dzień Kropki”. Święto, obecnie, jest obchodzone już w 108 krajach. Ta inicjatywa ma na celu pobudzać kreatywność, pomysłowość uczniów, zachęcać ich do tworzenia.
Przygotowując się do obchodów tegorocznego Święta Kropki w ramach projektu stworzyliśmy zestaw pomysłów na kreatywne świętowanie: WAKALET
Zadania których się podjęliśmy w ramach realizacji projektu to:
ZADANIE 1
Gdzie jest Kropka?
Spotkania on-line z partnerami (dowolny komunikator);
Szukamy miast, w których w tym roku jest Kropka;
Pytający zbierają informacje o mieście partnera, Odpowiadajacy używają tylko słów TAK albo NIE (pomysł zaczerpnięty z lekcji ze Skype);
Każda grupa tworzy relację ze spotkania (forma dowolna - tekst, plakat, prezentacja...)
ZADANIE 2
Czy widzisz?
Kodujemy zakropkowane obrazy; partnerzy tworzą KODY, które następnie są odszyfrowywane przez inne grupy;
ZADANIE 3
Co widzisz?
Zakodowane obrazki stają się inspiracją do stworzenia zakropkowanych historii - powstanie wspólna książeczka;
PROPOZYCJE ZABAW Z KROPKĄ
PUBLIKACJA: 7 lis 2019
A TERAZ CZAS NA PODSUMOWANIE.