Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

projekt eTwinning Montessori Workshop

Pedagogika Montessori – główne założenia

 

  • uczenie przez działanie:
    Dzieci zdobywają wiedzę, kompetencje, umiejętności i doświadczenie poprzez własną spontaniczną aktywność; nauczyciele nie narzucają dzieciom działań, ale współpracują w procesie wychowawczym.
  • samodzielność:
    Dzieci samodzielnie podejmują decyzję dotyczącą miejsca, rodzaju i czasu pracy; decyzja jest indywidualna lub podejmowana razem z partnerem; w ten sposób dzieci kształcą swoje indywidualne zdolności i nabierają doświadczenia w prawdziwej ocenie własnych umiejętności,
  • koncentracja:
    Dzieci uczą się dokładności i systematyczności podczas działania,
  • lekcje ciszy:
    Dzieci nabierają wprawy w umiejętności pracy w ciszy,
  • porządek:
    Dzieci nabywają umiejętności utrzymywaniu porządku w swoim otoczeniu,
  • społeczne reguły:
    Łączenie w grupy dzieci w różnym wieku (zazwyczaj trzy roczniki), co umożliwia wzajemne uczenie się od siebie; wykształcenie świadomości, że nie wolno przeszkadzać, ranić i niszczyć,
  • obserwacja:
    To podstawowa zasada umożliwiająca dorosłym zapoznanie się ze światem dziecka; wychowawca powinien z baczną uwaga i dużym szacunkiem obserwować dziecko, aby zauważyć ewentualne przeszkody w rozwoju dziecka; obserwacja daje możliwość bycie przewodnikiem dziecka
  • indywidualny tok rozwoju dziecka:
    Wszystkie dzieci powinny rozwijać się według indywidualnych możliwości i własnego tempa, powinno podejmować tylko te zadania, do których jest już przygotowane; każde dziecko zasługuje na życzliwość, uwagę i indywidualną opiekę wychowawcy.

(Fragment: Systemy wychowawcze, cz.2 – pedagogika Montessori, Maria Tyczyńska)

 

Nauczyciele z danego kraju biorący udział w projekcie:

  • ALBANIA (3),
  • BOŚNIA I HERZEGOWINA (1),
  • BUŁGARIA (3),
  • CHORWACJA (2),
  • GRECJA (1),
  • HISZPANIA (1),
  • LITWA (1),
  • MACEDONIA PÓŁNOCNA (2),
  • POLSKA (10),
  • PORTUGALIA (1),
  • REPUBLIKA MOŁDAWII (1),
  • RUMUNIA (13),
  • SERBIA (6),
  • TURCJA (10),
  • WŁOCHY (8),
  • ŁOTWA (1)

 

Utworzony za pomocą aplikacji Padlet

 

O metodzie Montessori możesz przeczytać TUTAJ

Projekt będzie realizowany od września 2021 do maja 2022. 

PLAN PROJEKTU:

 

MONTESSORİ WORKSHOP

 

MONTHS

ACTIVITIES TO BE DONE

WRZESIEŃ

  • PODZIAŁ ZADAŃ
  • PRZYGOTOWYWANIE PLAKATÓW I KART Z LOGO PROJEKTU
  • ORGANIZACJA ANKIETY
  • INTEGRACJA Z PROGRAMEM NAUCZANIA
  • PRZYGOTOWANIE RAM PROJEKTU I WYSYŁANIE DO WSZYSTKICH PARTNERÓW
  • OCENA DZIAŁAŃ ZBIERANIE DANYCH I PREZENTACJA PROJEKTU RODZICOM

PAŹDZIERNIK

  • Przygotowanie uniwersalnych zajęć edukacyjnych.
  • Materiały

LISTOPAD

  • Aktywności sensoryczne
  • Przygotowanie materiałów sensorycznych

GRUDZIEŃ

  • Wydarzenia dla dzieci
  • Przygotowanie materiałów dla uczniów

STYCZEŃ

  • Zajęcia matematyczne
  • Przygotowanie materiałów matematycznych

LUTY

  • Ćwiczenia gramatyczne
  • Przygotowanie materiałów gramatycznych

MARZEC

  • Edukacja kosmiczna (uniwersalne zajęcia edukacyjne) Przygotowanie materiałów

KWIECIEŃ

  • Wspieraj badania aktywności
  • Przygotowanie materiałów pomocniczych

MAJ

  • TWORZENIE PRODUKTÓW KOŃCOWYCH
  • OCENA NAUCZYCIELI PROJEKTU, UCZNIÓW I RODZICÓW
  • WEBINARIUM ZAMKNIĘCIA PROJEKTU

Strona internetowa projektu

WITRYNA WWW PROJEKTU