Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

PROJEKT eTwinning ŚWIĘTA DZIWNE I NIETYPOWE

O projekcie

Projekt przeznaczony jest dla dzieci i młodzieży w wieku 5 -18 lat; Tym razem dzieci będą poznawały nietypowe święta polskie i nie tylko. Podczas zajęć stwarzane będą dla dzieci sytuacje sprzyjające aktywizowaniu myślenia, rozwijania ich aktywności twórczej? nie tylko językowej, ale również plastycznej. Założeniem niniejszego programu jest rozwijanie u dzieci przede wszystkim umiejętności logicznego myślenia i wyobraźni przestrzennej. W treści wprowadzające różnorodną tematykę i problemy współczesnego świata dotyczące ochrony środowiska, można bardzo łatwo wpleść zajęcia z zakresu każdej edukacji, połączyć z funkcjonowaniem społecznym, kreatywnością czy edukacją językową. Na koniec przedstawimy relacje z naszych działań. Będziemy kontaktować się ze sobą poprzez strony twinspace, wspólnie utworzymy wakelet lub padlet.

W ZAKŁADCE DLA UCZNIA ZNAJDUJE SIĘ KALENDARZ DNI NIETYPOWYCH

CELE

  • rozwój spostrzegawczości, wyobraźni, kojarzenia i logicznego myślenia;
  • rozwój manualny oraz wzrokowo- ruchowy zwłaszcza motoryka mała;
  • kształtowanie umiejętności społecznych i kompetencji miękkich (współpraca w parach, w grupie);
  • trening pamięci;
  • odczuwanie radości i zadowolenia z pokonywania trudności;
  • nabywanie umiejętności radzenia sobie w sytuacjach trudnych;
  • rozbudzanie inwencji twórczej i kreatywności.

POSTĘP DZIAŁAŃ

  • poznajemy partnerów;
  • tworzymy listę pomysłów – zadania do współpracy;
  • zbieramy materiały, które mogą być pomocne podczas świętowania;
  • organizujemy szkolne wydarzenia;


PROPOZYCJA PODEJMOWANYCH WYZWAŃ (I sem.):

  • 15 września Międzynarodowy Dzień Kropki – święto kreatywności, odwagi i zabawy
  • 1 października Międzynarodowy Dzień Muzyki
  • 4 października Światowy Dzień Zwierząt
  • 10 października Światowy Dzień Drzewa
  • 12 października Dzień Bezpiecznego Komputera
  • 25 października Światowy Dzień Makaronu
  • 10 listopada Dzień Jeża
  • 22 listopada Dzień Kredki
  • 3 grudnia Międzynarodowy Dzień Osób Niepełnosprawnych
  • 15 grudnia Dzień Herbaty
  • 29 stycznia Dzień Składanki i Łamigłówki oraz Międzynarodowy Dzień Puzzli itd.

W każdym miesiącu jedno WYZWANIE do realizacji.

  • przygotowujemy relacje;
  • dzielimy się wrażeniami.

SPODZIEWANE REZULTATY

Uczniowie zdobędą konkretne umiejętności. Wspólnie stworzymy tematyczne kolekcje wakeleta, prezentacje, książeczki.
Będziemy tworzyć w przestrzeni twinspace.

 

Potwierdzenie rejestracji projektu: 

 

EBOOK: ABY LEPIEJ SIĘ POZNAĆ Z NASZYMI PARTNERAMI STWORZYLIŚMY INFORMATOR O NAS, O SZKOLE I NASZYM PATRONIE. POWSTAŁ  eBOOK - OTO MY.

OBEJRZYJ I PRZECZYTAJ INFORMACJE O UCZNIACH BIORĄCYCH UDZIAŁ W PROJEKCIE. DOWIESZ SIĘ Z KTÓREJ SĄ KLASY, ILE MAJĄ LAT I CO LUBIĄ. ZOBACZYSZ ZDJĘCIA SZKOŁY I KLASY. POZNASZ NASZEGO PATRONA I DOWIESZ SIĘ CO NIECO O NASZYM MIEŚCIE. 

NASZE PIERWSZE WSPÓLNE WYZWANIE - PADLET ŚWIĘTA DZIWNE I NIETYPOWE

Utworzony za pomocą aplikacji Padlet

MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ KROPKI

Kiedy Peter Reynolds napisał książkę "The Dot" nie myślał pewnie, że poruszy kropkowy świat i to dosłownie. Jest autorem i ilustratorem książek dla dzieci i młodzieży, zdobywcą wielu nagród. Książeczka The Dot opowiada o kropce, która zmieniła świat małej Vashti, albo o Vashti, która dzięki kropce uwierzyła w siebie. Książka została przetłumaczona na ponad dwadzieścia języków oraz wydana alfabetem Braille’a. Napisana jest bardzo oszczędnie, znakomite rysunki pozwalają nawet małym dzieciom, które nie potrafią czytać polubić dziewczynkę, główną bohaterkę utworu.fot. International Dot Day

Vashti jest małą nieśmiałą dziewczynką, która nie wierzy w swoje możliwości. Na lekcji plastyki nie miała pomysłu jak wyrazić siebie za pomocą znaczka. Uparcie twierdziła, że nie potrafi malować, a zamknięte farbki tylko ją irytowały. Nauczycielka cierpliwie czekała, aż Vasti podejmie próbę. Powiedziała do dziewczynki „Postaw znaczek, a zobaczysz dokąd cię przeniesie”. Vashti była niezadowolona, ale chciała jak najszybciej opuścić klasę, więc zniecierpliwiona postawiła kropkę na środku kartki i zaczęła się pakować. Nauczycielka popatrzyła na kropkę i zachwyciła się. Poprosiła o podpisanie dzieła. Nazajutrz, gdy Vashti weszła do klasy zobaczyła nad biurkiem nauczycielki swoją kropkę oprawioną w piękną pozłacaną ramkę. Była szczęśliwa, że jej kropka się spodobała, wisi w takim ważnym miejscu i wszyscy mogą ją podziwiać. Pomyślała sobie, że potrafi namalować jeszcze piękniejsze kropki i wszystkim to udowodni. Otworzyła pudełko z farbkami, i zaczęła swoją przygodę z malowaniem kropek.

Malowanie pochłonęło ją całkowicie, mieszała farby ze sobą, odkrywała nowe kolory, namalowała dziesiątki mniejszych, większych kropek. Wszyscy mogli podziwiać kropkowe obrazy Vashti na szkolnej wystawie, a dziewczynka z dumą przechadzała się korytarzem. Nagle zauważyła małego chłopca, który z zachwytem podziwiał kolorowe kropki na obrazach. Powiedział zasmucony, że Vashti tak pięknie maluje, a on nie potrafi narysować nawet prostej kreski. Vashti długo się nie zastanawiała, podała chłopcu kartkę i poprosiła by coś szybko narysował. Narysował to, co potrafił - zygzak. Vashti popatrzyła na obrazek z takim samym zachwytem, z jakim nauczycielka popatrzyła na jej pierwszą kropkę i poprosiła, by chłopiec podpisał swoje dzieło. Tak kończy się opowieść o dziewczynce, która dzięki mądrej nauczycielce uwierzyła w siebie, odkryła w sobie talent i odwagę.

 

Kropka z książeczki o Vashti stała się pretekstem do zorganizowania wielkiej światowej akcji - Międzynarodowego Dnia Kropki. Od pięciu lat 15 września obchodzi się International Dot Day. Jest to święto kreatywności, odwagi i zabawy. Uczniowie, nauczyciele, bibliotekarze, pracownicy instytucji kultury na całym świecie organizują tego dnia wiele działań, które pomagają dzieciom odkryć talenty, poznać ich mocne strony i je zaprezentować. Motywem przewodnim jest kropka. Powstają kropkowe dzieła sztuki, filmy animowane, matematyczne łamigłówki, labirynty, festiwale talentów. Powstała strona dotycząca obchodów Dnia Kropki, na której umieszczane są dzieła znanych osób, między innymi kanadyjskiego kosmonauty komandora Chrisa Hadfielda, malarzy, artystów,  oraz przygotowano komplet materiałów dla zarejestrowanych nauczycieli - plakaty, certyfikaty uczestnictwa, pomysły na działania - zobacz: http://www.thedotclub.org/dotday/get-inspired/resources oraz http://www.peterhreynolds.com/dot/dot_activities.html.

W tym roku po raz pierwszy będziemy organizatorami Dnia Kropki w naszej szkole. Przystąpiliśmy do Międzynarodowego Projektu Dot Day oraz do projektu eTwinning "Łącz Kropki". Utworzyliśmy też włąsny projekt eTwinning Święta dziwne i nietypowe", a pierwszym świętem właśnie będzie Dzień Kropki. Do projektu przystąpiły trzy klasy, a wychowawcy (Małgorzata Ira, Beata Michałek oraz Małgorzata Piwowarczyk) podjęły się realizacji zadań, wynikających z przystąpienia do projektów. 

Realizację zadań zaczęliśmy już dziś, tj. 2 września w klasie Ia,IIa, IIIa. Uczniowie poznali przygodę Vashti i  bawili się kubeczkami. To był udany pierwszy dzień w szkole. 

 

Kropka

ZABAWY KUBECZKAMI    JULKA ZABAWY KUBECZKAMI

SPOTKANIE ON LINE PARTNERÓW PROJEKTU.

10 WRZEŚNIA SPOTKAŁYŚMY SIĘ PIERWSZY RAZ ONLINE. NIE BYŁYŚMY WSZYSTKIE ALE UKRAINA SIĘ ZAMELDOWAŁA. BYŁA OKAZJA DO POZNANIA PLATFORMY I ZOBACZENIA SIEBIE NAWZAJEM. TERAZ WSPÓŁPRACA NIE BĘDZIE ANONIMOWA. GADAŁYŚMY, GADAŁYŚMY I TRUDNO SIĘ BYŁO ROZSTAĆ. NASTĘPNE SPOTKANIE ZAPLANOWAŁYŚMY NA 15 WRZEŚNIA. WIDZIMY SIĘ PONOWNIE W DNIU KROPKI.

 

 

 

A TYMCZASEM W SZKOLE SZYKUJEMY SIĘ DO DNIA KROPKI:

 

KORYTARZ SZKOLNY

 

PORTRET VASHTI

 

PORTRET VASHTI KLASA I-IIIA